Promowanie swojej firmy to proces ciągły – nie wystarczy zrobić tego raz i liczyć, że pozostaniemy w świadomości klientów. Dzisiejszy odbiorca bardzo łatwo się rozprasza, jest w końcu codziennie bombardowany niezliczoną ilością komunikatów, głównie reklamowych od firm, które walczą o jego uwagę. Każda firma musi od czasu do czasu przypomnieć o sobie. Reklama nie ma na celu tylko poinformowanie o np. promocji, zmianach w ofercie, czy nowych produktach (lub usługach). Służy ona przede wszystkim zwróceniu uwagi konsumenta na swoją markę.

Video

Filmy to obecnie najpopularniejsze narzędzie, dzięki któremu szybko można dotrzeć do użytkowników sieci. Dzisiejszy konsument dokonuje coraz częściej zakupów przez Internet. Z tego źródła czerpie też wszystkie niezbędne informacje o marce. Dobrze ulokowany i rozpromowany film (np. w kanałach social media) jest w stanie zdziałać znacznie więcej niż dziesiątki artykułów oraz tradycyjne formy reklamy. Video to wielowymiarowe narzędzie, które można łatwo dostosować do swoich potrzeb oraz budżetu. Promocja na wysokim poziomie uwzględnia filmy, jako główny nośnik dla idei firmy (marki). Urzeczywistnienie oryginalnej wizji zawsze zajmuje trochę czasu. Filmy robione w szybkim tempie nie posiadają efektu „wow”, który sprawia, że wybijają się one na tle innych widomości przykuwając uwagę klientów. Profesjonalne wykorzystanie filmy w promocji swojej marki to proces, który pochłania sporo czasu – i powinien. Dopracowanie pomysłu, konsultacje, wywiady, określenie grupy docelowej, odniesienie przekazu do produktu, opracowanie storyboardu, nagranie, montaż, animacje 3D, wykorzystanie gotowego materiału w social media – to wszystko trwa. Staranie się na siłę przyspieszyć poszczególne elementy procesu będzie skutkować brakami, które często zauważy się dopiero w wersji finalnej, a wtedy na korekty będzie już za późno.

Video nie tylko w promocji

Filmów używa się głównie w reklamie, jednak nie jest to jedyna domena, w której świetnie się one sprawdzają. Szkolenia to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się branż. Konsumenci mają możliwość wybrania zarówno szkoleń, na których muszą się pojawić, jak i tych, w których mogą uczestniczyć bez wychodzenia z domu. Jedne i drugie korzystają z materiałów instruktażowych. Osoba szkoląca nie będzie jedynie mówiła do tłumu, musi posługiwać się materiałami, które będą wyraźnie obrazować przekazywane treści. Filmy i animacje 3D są tutaj niezastąpione. Uplastyczniają one przekaz sprawiając, że staje się on bardziej zrozumiały, a audytorium się nie nudzi (jest stymulowane na kilku poziomach). Wykorzystanie video w szkoleniach jest konieczne, uczestnicy tego oczekują. Dużą zaletą jest to, że wykorzystany film będzie przez długi czas aktualny – nie będzie się on przedawniał po jednym wystąpieniu. Daje to szerokie pole do manewru w dalszym jego wykorzystaniu, co jest dużym plusem dla firm, które stworzyły np. zaawansowaną prezentację szkoleniową wykorzystując animacje 3D – będą one służyły w ciągu całego cyklu szkoleń, a nie tylko podczas jednego wydarzenia.